Retur- og refusjonspolicy
Vi har en 14-dagers returrett, som betyr at du har 14 dager etter å ha mottatt varen til å be om retur.
For å være kvalifisert for retur må varen være i samme tilstand som ved mottak: ubrukt, med merkelapper og i originalemballasje. Du må også kunne vise til kvittering eller kjøpsbekreftelse.
For å starte en retur, vennligst ta kontakt med oss på mail@elife.no.
Returer må sendes til: Sinsenterrassen 2B, 0574 Oslo.
Varer som sendes tilbake uten forhåndsavtale vil ikke bli akseptert.
Kunden står selv for returportoen. Du kan velge hvilken transportør du ønsker, men pakken må leveres direkte til vår adresse - vi henter ikke pakker fra utleveringssteder. Vi tar ikke ansvar for skader som oppstår før forsendelse eller under returtransport. Skader under returtransport må løses direkte med transportøren.
Etter kontakt og godkjent retur vil du motta et returetikett og instruksjoner for retur.
Fyll ut returskjemaet som følger med pakken (eller sendes på e-post), og legg både produktet og utfylt skjema tilbake i originalemballasjen. Ikke fest tape, etiketter eller klistremerker direkte på produktets eske eller originalemballasje.
Varer kjøpt online kan ikke returneres i vår fysiske butikk.
For spørsmål om retur kan du alltid kontakte oss på mail@elife.no.
Skader og feil
Vi anbefaler å inspisere varen ved mottak og kontakte oss umiddelbart ved defekter, skader eller feilvare, slik at vi kan vurdere saken og finne en løsning.
Unntak/Ikke-refunderbare varer
Enkelte varekategorier kan ikke returneres:
- Verkstedtjenester
- Forbruksvarer (dekk, girkomponenter etc.)
- Tilpassede produkter (spesialbestillinger eller personlig tilpassede varer)
- Sykelpleieprodukter (renselsesutstyr)
- Farlige stoffer, brennbare væsker eller gasser
- Tilbudsvarer og gavekort
Returnerte produkter må være i originalemballasje og komplett. Det kan bli trukket beløp ved manglende emballasje, bruk utover normal inspeksjon, eller manglende deler/tilbehør/håndbøker.
Bytte
Den raskeste måten å få ønsket vare på er å returnere den eksisterende varen, og deretter foreta et nytt kjøp når returen er godkjent.
Refusjoner
Vi sender bekreftelse når vi har mottatt og kontrollert returen. Ved godkjent refusjon vil beløpet bli tilbakebetalt til opprinnelig betalingsmåte innen 14 virkedager. Merk at banken din kan ta noen dager å behandle transaksjonen.
Hvis det har gått over 15 virkedager siden godkjenning, vennligst kontakt oss på mail@elife.no.
Reklamasjon
I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du reklamasjonsrett i 2-5 år avhengig av varetype. Ved feil innen 6 måneder antas feilen å ha vært ved leveringstidspunktet. Etter 6 måneder må kunden dokumentere opprinnelig feil. Ved godkjent reklamasjon dekker vi nødvendige kostnader.
Ved reklamasjon må du kontakte oss innen rimelig tid (innen 2 måneder anses som rimelig). Ved produktkontroll uten påvist feil (eller ved feilbruk) vil det bli belastet 300 kr i kontrollgebyr pluss eventuelle fraktkostnader.